Menguji rahsia teras gemunggal



KUALA LUMPUR: Percayalah mendapat sambutan hangat sekali sebaik saja berita mengenai khasiat teras gemunggal keluar dalam Mingguan Misteri pada dua bulan lepas.

Pun begitu, ada sesetengah pihak mengetahui rahsia sebenar teras berkenaan malah ada juga yang ingin mendapatkan kayu itu sebagai penawar diri.

Sebelum ini Mingguan Misteri (MM) keluaran lepas mendedahkan kisah seorang Wartawan Politik terkenal tanah air sanggup mencelupkan kelima – lima jarinya ke dalam asid sebagai menguji keaslian teras gemunggal yang dianggap mustajab sebagai pendinding diri serta gangguan binatang buas.
Sekadar menguji saja bukan apa – apa ujarnya dengan ringkas.

Sebelum ini saudara Zulkifli Haji Omar, 35, menerima panggilan telefon daripada peminat-peminat benda – benda pelik, purba serta para pengamal perubatan tradisional untuk mengetahui kisah sebenar berkaitan dengan teras berkenaan.

Saya sudah jelaskan perkara sebenar mengenai teras itu. Saya bukannya hendak cari publisiti murahan sebaliknya sekadar menguji saja. Mungkin benda itu berlaku secara kebetulan saja.

Saya bukanlah seorang pengamal perubatan sebaliknya sekadar menguji saja. Ada juga sesetengah pihak mendakwa saya sebagai tok bomoh. Itu tidak betul! Saya uji saja, jelasnya lagi.

Katanya lagi, bayangkan jika seseorang itu terkena asid boleh mengundang padah pada diri sendiri bahkan boleh mencacatkan anggota tubuh badan seseorang itu jika terkena cecair berkenaan.

Ngeri dibuatnya! Tapi apakan daya terpaksa lakukan jua demi hendak buktikan sesuatu benda asli atau sebalik terpaksa melakukan biarpun menggadaikan nyawa sendiri. Mahu tidak mahu terpaksa lakukan jua demi bukti. Celup dulu jari ke dalam asid kemudian barulah, katanya.

Sambungnya lagi, bayangkan kalau anda terkena asid boleh mengakibat cacat seumur hidup atau sebaliknya.

Namun jika berlainan pula jika anda memakai cincin teras gemunggal lain pula jadinya. Dengan syarat izin daripada Maha pencipta-Nya.

Saya bukan hendak bercakap takabur tetapi manusia hanya boleh merancang tetapi Allah S.W.T yang menentukan Nya. Kalau hebat mana seseorang itu sekali pun jika tidak mendapat keizinan daripada Allah S.W.T tidak akan menjadi jugak. Jadi, apa yang saya lakukan hanya tawakal kepada Allah S.W.T, ulangnya berkali – kali.

Betul bang! Saya sendiri celup kelima – lima jari saya ke dalam bekas berisi asid. Tiada apa-apa pada jari saya, akuinya lagi.

Zulkifli menerangkan, kayu teras berkenaan bukanlah sesuatu yang mudah untuk diperolehi kerana manusia arif saja dapat menemui pohon itu.

Bukan senang hendak jumpa kayu teras jika tidak arif dalam bidang itu, jelasnya lagi.
Akuinya lagi, kayu teras itu dijadikan cincin untuk mudah dipakai kepada sesiapa berhajat dan selamat untuk dibawa ke mana – mana saja.

Saya dapat tahu khisiat cincin teras daripada tuan punya iaitu Pak Harun yang menetap di Kemaman, Terengganu.

Sebelum ini seorang kenalan bernama Omar Abdullah sering datang ke Kuala Lumpur membawa cincin teras dan menjual kepada sesiapa berhajat memakai cincin itu.

Menurut cakap – cakap Adik Omar, Pak Harun amanah kepadanya untuk menjual cincin itu. Lantas dia membawa cincin itu bersama – sama dengan sebotol asid sebagai bahan uji. Secara kebetulan juga saya hendak menguji cincin terpaksa celup kelima – lima jari ke dalam asid itu. Memanglah kata – kata cerdik pandai uji dulu baru boleh beli, akuinya lagi.

Namun pada mulanya timbul perasaan takut, bimbang dan gementar namun tetap beranikan diri.

Pesanan saya jika takut jangan celup nanti bawa padah. Syaratnya anda mestilah yakin kepada Allah S.W.T barulah boleh percaya. Sekadar melepaskan batuk ditangga jangan buat nanti nahas pada diri sendiri.

Saya tidak bertanggungjawab, jelasnya dengan panjang lebar. Menurut kepercayaan orang tua dahulu mengatakan Teras pokok Gemunggal atau nama sebenarnya pokok Kilo adalah sejenis pohon yang menyimpan pelbagai seribu misteri. Namun disebalik misteri akan terjawab nanti.

Difahamkan pokok itu menjadi penawar kepada segala racun.Selain itu juga tahan gigitan serangga berbisa dan juga ular.

Selain itu juga ada sesetengah pihak mendakwa teras itu mampu menghalang pemiliknya terkena gangguan sihir atau ilmu hitam.

Sebenarnya akar gemunggal memang sukar untuk diperolehi, ujarnya dengan tenang. Namun dia menjelaskan lagi, teras berkenaan ada pada Omar dianggap hadiah pemberian daripada seorang rakan kenalan akrab yang berasal dari Gua Musang, Kelantan.

Menurut pemilik teras gemunggal yang dikenali dengan panggilan Pak Harun menjelaskan, pada zaman tahun dulu ( tahun awal 70an dan 80an) kebanyakkan askar – askar Melayu gunakan teras itu sebagai pelindung diri .

Dakwanya lagi, teras itu apabila dipakai pada tubuh badan seseorang mampu menjadi kebal dalam sekelip mata dan boleh mengelak daripada dikesan pihak musuh.

Apa yang saya ceritakan berdasarkan daripada cerita lisan daripada kawan – kawan rapat yang mengetahui khasiat teras gemunggal.

Selain itu juga pengalaman si pemakai mengenai rahsia teras pelik itu. Iyalah manusia hanya boleh merancang tetapi semua dengan izin Allah S.W.T , akuinya lagi.

Dia juga menjelaskan, selain itu juga teras berkenaan boleh disimpan didalam rumah sebagai pendinding daripada dimasuki pencuri atau sesiapa saja bertujuan niat jahat.

Apa yang diperjelaskan oleh Pak Harun menyatakan, pohon teras hanya boleh didapati di kawasan tanah berpasir serta lembut.

Pokoknya lembut dan rending , berdaun kecil manakala batangnya lembut. Jarang pohon itu ada teras kecuali pohon tertentu saja.

Setiap kejadian ada hikmahnya. Manusia hanya merancang tetapi Allah S.W.T yang menentukan-Nya.

Begitu juga dengan teras gemunggal.

Bukanlah kita hendak percaya bulat – bulat kepada kayu berkenaan nanti boleh membawa kepada syirik.

Tetapi pada saya setiap tumbuhan , pokok herba ada khasiat tersendiri. Semuanya anugerah kejadian daripada Ilahi, akuinya.

About these ads

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

70 Responses to Menguji rahsia teras gemunggal

  1. firdaus says:

    salam…. saya berminat utk memiliki teras kilo. saya kini d JB dan bagaimana & dimana utk Saya menemukan org arif @ yg memiliki teras kilo. sudah hampir setahun saya mencari teras kilo, adapun yg saya tahu en.Rosli KL namun saya tidak punya waktu utk bjalan jauh kerana tugas yg tak mengizinkan…

    • suzana binti ja'afar (zana) says:

      ayah saya memilikinya

    • selendiq says:

      saya ada teras kilo dr terengganu yang mana sya perolehi di pulau..kalau berminat boleh lawati mudah.com.my.klik je teras munggal

    • aif93 says:

      telefon nom. nie 0192468250

    • Cleris says:

      Saya Ada teras kilo,1 je Ada,klu Ada jodoh blh call 019-9359289

    • Mohd Shah says:

      En Firdaus,
      hanya call saya di 0133008588…saya punya teras kelo asli dgn fidyah yang amat berpatutan..

    • Khairul Azmi Bajuri says:

      Saya menjual teras ini dalam 2 jenis bentuk yang BELUM DI CANAI SAHAJA iaitu berukuran 1.5cm lebar X 2cm panjang ( bentuk segi4 ) dengan maharnya RM330 (pos free dlm semenanjung Malaysia) dan 1.5cm lebar X 3cm panjang dengan maharnya RM430 (pos free dlm semenanjung Malaysia).

      Lokasi saya di Kulaijaya Johor dan bolehlah menghubungi saya di talian 017-7713136 [En. Khairul]

      !!!!PERHATIAN!!!>>>
      8pg – 5ptg [ SMS Sahaja ]
      8mlm – 1pg [ Boleh telefon @ SMS juga ]

      • adah says:

        Teras tu bunga putih ke or bunga merah?

      • Mohd Shah says:

        Salam semua pencinta2 teras kayu terutama teras kelo@gemuggal….
        Disini saya mengumumkan dengan rendah hati ,”SAYA AKAN MENAWARKAN TERAS KELO KUNING RAJA ASLI MILIK SAYA DENGAN MAHAR YANG AMAT RENDAH YA ITU SEBANYAK RM70 SAHAJA.MASIH ADA TINGGAL SEDIKIT SAHAJA LAGI.SAYA CANAI2 KAN BEGINI KERANA SAIZ YANG BESAR RAMAI YANG TAK MAMPU UNTUK MEMILIKINYA.OLEH ITU SESIAPA YANG BERMINAT CALL SAYA SEKARANG SEBELUM TERLAMBAT…..013 3008588….(24 JAM ).TERIMA KASIH.

  2. mat says:

    salam…teras kilo skang ni mudah dapat di kelantan …..kebnyakan nya ade di jual di pasar malam tp prlu brhati2 smsa mmbeli kerana ade gak yang menipu… jadi kpda ssiapa yg mahu, leh la dtang ke pasar wakaf che yeh, pasar malam di kuala krai pada ari rabu….

  3. mat says:

    lau sesiapa thu tentang khasiat kyu kemuning kuning n katu kemuning hitam, mnta anda kgsi pengetahuan k….

  4. iskandar says:

    sy ingin memiliki kayu tersebut tp mcm mana …sila tinggal kn no fon …

    • Mohd Shah says:

      Jika tuan berminat saya ada teras kelo yang asli dengan harga( fidyah ) amat berpatutan..
      Seperti yg saya katakan,saya mahukan semua orang merasai nikmat kehebatan Teras kelo ini..saya bukan berniaga teras kelo..!
      Hubungi saya 013 300 8588..

    • Khairul Azmi Bajuri says:

      Salam
      Jika berminat saya ada menjual teras ini dalam 2 jenis bentuk yang BELUM DI CANAI SAHAJA iaitu berukuran 1.5cm lebar X 2cm panjang ( bentuk segi4 ) dengan maharnya RM330 (pos free dlm semenanjung Malaysia) dan 1.5cm lebar X 3cm panjang dengan maharnya RM430 (pos free dlm semenanjung Malaysia).

      Lokasi saya di Kulaijaya Johor dan bolehlah menghubungi saya di talian 017-7713136 [En. Khairul]

      !!!!PERHATIAN!!!>>>
      8pg – 5ptg [ SMS Sahaja ]
      8mlm – 1pg [ Boleh telefon @ SMS juga ]

  5. roslan says:

    saya ada siman teras munggal / kilo sesiap berminat email kat saya

  6. roslan says:

    email saya (roslan_kesedar@yahoo.com)

    • othman says:

      Berapa harga yg tn jual?

      • Mohd Shah says:

        Harganya berpatutan sebab saya bukan berniaga teras kelo ni,saya cuma mahukan agar ramai kwn2 dapat merasai nikmat dan memiliki teras kelo ini…Call saya di 013300 8588…Insyaallah masih ada sikit lagi..harganya mengikut saiz sebab kerja2 memotongnya pun bukan mudah..yg penting semua dapat memilikinya dan berpuas hati.Anugerah Allah ini bukan boleh dicari-cari mcm mencari kayu api.Semuanya bergantung kepada niat,rezeki dan amalan kita sendiri…!

  7. kalhamid says:

    sesiapa yang nak teras gemunggal bgitau koi..lokasi pahang..harga memang mahal..test dulu baru bayar…

    • Bard says:

      sya berminat dgn teras gemunggal ni no tel saya 0179819942 bard

      • Mohd Shah says:

        Salam Tuan bard,
        Abg akan bagi Bard dibahagian yang terbaik sekali dimana teras kelo itu dipotong.Abg bukan berniaga tapi berasa bertanggungjawab untuk menyebarkan pada sahabat2 yang bertugas di’Front Line’ demi untuk jaga diri keluarga dan Negara yang tercinta ini.Hanya upah potong Teras sahaja yang abg perlukan untuk memperolehi Teras ini.Terima kasih.

  8. kalhamid says:

    kal2276@gmail.com..serius buyer only..

  9. jengka_16 says:

    aok duk mana…kao nak tau gak bapa arga kayu tu….kalo dkt bole gak koi gi tgok..koi duk jengka….

    • Mohd Shah says:

      Salam Tuan ,
      Diharap tuan cari dulu dimana-mana TK ini dan periksa harganya dahulu.Selepas tu baru hubungi saya.Saya akan bagi dibahagian yang terbaik sekali dimana teras kelo itu dipotong.Saya bukan berniaga TK tapi berasa bertanggungjawab untuk menyebarkan pada sahabat2 yang bertugas di’Front Line’ demi untuk jaga diri keluarga dan Negara yang tercinta ini.Hanya upah potong Teras sahaja yang saya perlukan untuk memperolehi Teras ini.Hubungi saya 013 3008588.Terima kasih.

  10. alongya says:

    saya baru jumpa teras kilo dekat gunung liang…tp skali ngan cincin…saya ada tunjuk pd seorang hamba Allah yg mengetahui pasal teras kilo…hamba Allah itu mengatakan ianya teras kilo…

  11. wan says:

    pada sesiapa yang berhajat untuk mendapatkan teras gemunggal@kilo anda boleh dapat yang asli pada saya..sy uji dengan asid cuka getah dan yakin pada sesuatu yang di jadi kan ALLAH ada kelebihanNYA..sekiranya ingin membuat cincin bagi lelaki dan loket bagi wanita juga boleh..sy hanya tawarkan teras sahaja..sila hubungi sy wan pahang di 019-3563229..soal harga bukan lah masalah bagi yang benar2 berhajat sila lah..

    • othman says:

      boleh la bg tau brapa harga. senang nak ukur2 mampu ke x. bhajat mmg bhajat tapi kalau x mampu telan air liur dulu la nmpk nya.

      • Mohd Shah says:

        Saya teras kelo asli…kalau berminat hubungi saya di 0133008588…
        Pada saya teras kelo ni bukanlah untuk saya berniaga tapi saya mahukan semua orang dapat memiliki dan merasa nikmatnya…
        Itulah niat asal saya..kalau fidyah pun tuan2 semua pasti mampu,yang penting ikhlas dan dapat teras yang asli..

    • asraf says:

      bpe harge pjg mane
      nk kayu sje bleh

      • Mohd Shah says:

        Hubungi saya ,insyallah masih tinggal sikit lagi, jangan terlambat..!..0133008588…
        Terima Kasih..

  12. shafiq says:

    aku ada kmuning hitam…tp aku xthu khsiat sbnr kayu ini..

  13. zaha says:

    saya ada teras gemunggal….call saya di pahang…..0199319897

  14. Mohd Shah says:

    Teras kelo punyai 1001 khafiat yg memang telah diakui sejak dahulu lg.
    Ciptaan Allah swt yg amat sukar ditemui tapi mudah ditemui jika kalau dah jodohnya ada.
    Hubungi saya jika berminat di 013 3008588 atau lawati mudah.com .
    Terima Kasih..

  15. Mohd Shah says:

    Assalamulaikum semua ahli2 Musllimmin..

    Bak kata perpatah “Tak kenal maka ta cinta” dan “Hanya jahuri mengenali maknikam”
    Terima kasih..

  16. wan mazzidi wan salleh.saleng senai. says:

    apa yang di cerita kan itu betul saya wan mazzidi telah menenui tua punya orang yang ada dalam cerita.orang yang mula mula sekali,semasa saya balik ke kota bharu pada 05/02/2012 .saya beli satu .beliau menghadiahkan saya satu lagi untuk isteri saya.katanya ambil lah untuk bini abe nih amboi sedekah loghat kelantan.saya balik kb dan tinggal di tjmart kulai.

    • Mohd Shah says:

      Sukar ditemui malah kalau jumpa pun adalah kerana “geraknya” juga.Teras ni amat berguna dan berkhafiat sekali,misalnya kalau kita tengok org yg kena simbahan asid,merana sepjg hayat…kesian,tpi apa nak buat kerana ramai yg kurang yakin dan percaya.Teras kelo ni sebenarnya adalah ciptaan Allah yg mesti dimiliki.Ramai yg telah memfidyahkannya(membeli) dpd saya,menceritakan pengalamannya masing2..Yg seronok tu apabila ada sahabat, belum lama bertugas dah naik pangkat(Swasta),Buah hati bertambah sayang,riak muka berseri2,suami bertambah sayang dan sebaliknya,Dapat mempengaruhi banyak orang dan suka sekampung dan yg paling best sekali dapat jodoh dgn yg diminati dan kaya.Ada juga yg saya temui mengatakan bahawa Teras ini menjadi kebal serta merta jika kita terkena apa2 benda tajam.Oleh itu saya nasihatkan cepat2 lah memilikinya agar kita berasa yakin dan confident dalam melayari hidup seharian…Walau apa pun…segalanya adalah kehendakNYA jua…Boleh hubungi saya .

  17. angahmegat says:

    Saya ada kayu kelo neh.. Tapi x banyak saya dapat sikit je..hadiah dari sseorang…saya ada tiga ketul…

    • Mohd Shah says:

      Siapa yang mahu Teras Kelo ni…cepat ,cepat,cepat.!!!!.Yang ada pada saya ,Ianya semakin kurang kerana ramai yg sudah menfidyahkannya termasuklah rakan2 dari Brunei,Jawa Timur ,Singapura dan Selatan Thailand. Rmai juga yg pembeli2 yg dtg dari KL kerana situasi yg tidak menentu kisah ramai yg kena simbah asid..Ini semua kuasa Allah saw semuanya..!

  18. Mohd Shah says:

    Kepada semua Peminat2 Teras Kelo Kuning Raja(Gemuggal)……
    Sesiapa yg berminat saya ada menjual Teras Kelo ini…Asli dan telah teruji.Ramai yg telah memilikinya terutama Pegawai2 kerajaan,Ahli2 Politik,Pemandu2,Paramugari/Paramugara,Perkerja2 Hotel,Guru2 dan ramai lagi.”Umpama” Hadiah dari Saya sebab ‘Fidyahnya ‘ hanya RM60 sebesar batu cincin termasuk belanja Pos Ekpress….Cepat hanya tinggal sedikit saja…!
    Terima Kasih..

    • Mohd Shah says:

      Salam kepada semua,
      Teras kelo asli yang berharga RM60 seperti diatas telah pun habis…
      semuanya difidyahkan oleh seorang hamba Allah dar Singapura sebanyak (….Rahsia..)..!
      Tetapi masih ada lagi dalam simpanan tetapi yang berlainan harga …mengikut saiz..!

  19. Khairul Azmi Bajuri says:

    Assalamualaikum saya memiliki Teras kayu gemunggal dan saya sendiri telah menempuh perjalanan yg lebih dari 1000KM semata mata ingin melihat sendiri kehebatan teras ini dan kini memiliki sejumlah besar teras ini.

    Saya menjual teras ini dalam 2 jenis bentuk yang BELUM DI CANAI SAHAJA iaitu berukuran 1.5cm lebar X 2cm panjang ( bentuk segi4 ) dengan maharnya RM330 (pos free dlm semenanjung Malaysia) dan 1.5cm lebar X 3cm panjang dengan maharnya RM430 (pos free dlm semenanjung Malaysia).

    Lokasi saya di Kulaijaya Johor dan bolehlah menghubungi saya di talian 017-7713136 [En. Khairul]

    !!!!PERHATIAN!!!>>> 8pg – 5ptg [ SMS Sahaja ]
    8mlm – 1pg [ Boleh telefon @ SMS juga ]

  20. Mohd Shah says:

    SIAPA CEPAT DIA AKAN DAPAT …INSYALLAH…HANYA RM70 SAHAJA AKAN DAPAT TERAS KELO KUNING RAJA ASLI 1001 KHAFIAT DARI SAYA….013 3008588 (24 Jam).Terima kasih.

  21. khairul says:

    Sila layari https://www.facebook.com/groups/teraskayu2012/ untuk keterangan teras kayu gemunggal berbingkaikan Silver 925 atau steel.

  22. daus says:

    sy ade teras gemugal..gred A..

  23. Outstanding quest there. What happened after? Take care!

  24. Mohd Shah says:

    Sempena bulan yg baik ni(bulan Haji) saya menawarkan hadiah teras kelo kuning raja asli(tkkr) sebesar @ besar sedikit dari btg mancis(dulu menjadi rebutan datin2 dan dato2 darl KL) kerana tkkr ini mempunyai 1001 khasiat menyembuhkan sakit(sengal2,lenguh2,bisa2 dan segala mcm rasa yg kurang menyenangkan ) dalam badan kita DAN menjadi ramuan ‘pengasih’ semulajadi.Mereka2 memakainya ,bagi datin2 takut kalau2 suaminya ada simpan atau kawin wanita lain dan bagi dato2 pula mereka jadikan sebagai peninding,pelaris,pemanis dan pelembut hati sesiapa saja yg mereka temui.Dulu fidyahnya RM1000,sampai tak cukup2 nak memenuhi permintaan VVIP ini.Amat payah nak membentuknya seperti btg mancis sebab terasnya amat keras.Ahli2 politik juga tidak ketinggalan utk memperolehinya dari saya demi utk kerjaya mereka supaya disayangi Org2 atasan kerana tkkr ini punyai pelbagai khasiat asli semulajadi.
    SEKARANG saya pemilik tkkr ini menawarkan kpd sesiapa yg berminat dgn pembelian RM450 iaitu sebiji tkkr sebesar (lebih kurang _+)( 1cmx1cmx2cm ) AKAN saya “hadiahkan” satu btg teras sebesar btg mancis yg berharga RM1000 itu.Masih ada tinggal lima(5) btg lagi.Sesiapa yg ada rezeki dan berminat bolehlah menghubungi atau SMS saya di 013-3008588….bila2 masa saja.Jika ditempat lain tkkr yg saya nak tawarkan ini fidyahnya melebehi RM3000…Saya bukan bisnes tkkr tetapi saya mahu semua yg ada dimuka bumi ini merasa sendiri ciptaan Allah swt ini.Sebabnya tkkr ini amat sukar dan payah ditemui..Sejuta pokok kelo belum tentu ada terasnya.Terima kasih.

  25. Mohd Shah says:

    Tahniah kepada sesiapa yg telah memiliki teras kelo dari saya….!
    Tuan2 mesti berpuas hati..
    Yang bak dari Allah swt dan khilaf tu dtg nya dari saya.
    Terima kasih

  26. matbpyp says:

    Assalammualaikum.., Saudara Mohd Shah, Insya – ALLAH… Jika rezki saya ada dengan Teras Kelo Kuning Raja – ASLI , yang saudara milik.., dalam masa 1… 2 hari ini saya akan bank in, fidayahnya … Salam

    • Mohd Shah says:

      Salam en matbpyp.
      Jangan terlambat nanti habis.
      Sekarang ni peminat2 dari Singapura dan Brunei telah banyak menempahnya.
      Semua tempahan akan sampai tak lama lagi,insyallah..

      • matbpyp says:

        W’salam… Abg Mohd Shah ( Empunya: TKKR / Teras Kelo Kuning Raja ).
        ALHAMDULILLAH… syukur saya pada ALLAH, ribuan terima kasih SAYA dan KELUARGA ucapkan pada Abg Mohd Shah…, masalah yang saya hadapi dengan Izin-ALLAH selesai atas Asbab / Punca kehadiran TKKR ( Teras Kelo Kuning Raja ). Untuk berkongsi RAHSIA TKKR… ini sila layari: Blog Dunia Mistik 1001 atau http://www.blogduniamistik1001.com , Sampai jumpa lagi… Salam

      • matbpyp says:

        Blog Dunia Mistik 1001 atau blogduniamistik1001.blogspot.com , Salam…

  27. Mohd Shah says:

    Salam,
    Kpda sahabat2 dari Seberang tambak Johor,Mcm2 cerita diorg bagi tau saya..mcm x caya je..tetapi itulah hakikat kebaikan teras kelo kuning raja tu(tkkr).Bukan takbur tapi senang hati saya mendengar ‘cerita2 baik’ dari mereka.Allah maha mengetahui segalanya.Itulah rahsia tkkr tu.Saya masih memiliki tkkr asli ni pada mahar yg paling tinggi sampai yg termampu utk dimiliki.Lagi besar saiznya lagi bagus tpi kalau hanya yg termampu dan ikhlas,insyallah menjadi juga.,nauzubillah..!
    Bagi para2 peniaga yg berminat utk memilikinya…cakap saja apa saiznya,insyallah saya masih memilikinya untuk dimaharkan kpd sesiapa yg berminat.Contohnya, kalau kita banyak duit tapi sentiasa mcm tak cukup,bnyk masaalah,keluarga tak tenteram,inaya manusia sentiasa berterusan,rasa mcm tak selesa serba tak kena,jiwa tak tenteram dan bermcm2 masalah kronik pada diri kita…jawapannya jika anda memiliki tkkr insyallah… selesai..!Nak tahu lebih jelas…call saya di 013300 8588…tkasih dan ikhlas.

  28. Mohd Shah says:

    Salam semua,
    Seorg rakan dari Brunei Darul Salam telah memborong sebanyak 25 biji tkkr dari saya.Oleh kerana tempahan sebanyak itu saya telah menawarkan pada harga yg patut.Kurang RM50 sebiji.Dikatakan untuk diagihkan kepada kawan2nya.
    Belum memakainya untuk 1 bulan,mcm2 cerita dan kisah baik telah diberitahukan kpd saya.Alhamdulillah…! saya bersyukur dapat membantu sedikit masaalah yg dihadapi dan ini semua adalah kehendak dan kuasa Allah juga.
    banyak lagi kisah2 yg diluar jangka telah diberitahu kpd saya sebagai manusia lemah ,saya hanya mampu bersyukur kpdnya. Setidak tidaknya anugerah tkkr kpd saya dapat dimanafaatkan manusia sejagat.Saya tidak mengambil untung yg melampau dan menjualnya melebehi batas kemampuan manusia.Apa yg naluri saya berkata kata tkkr ini perlu dan mesti dimiliki manusia2 yg ada masaalah dunia dan apa2 saja yg membelengu diri kita.
    Terima kasih…Masih ada lagi jika mahu memaharkannya atau memilikinya…hubungi saya 0133008588..(24jam).Saya mahu semua org merasa nikmat Allah ini.

  29. Mohd Shah says:

    Diharap kawan2 dapat lawati diweb http://www.teras kelo kuning raja.
    Semua kisah dan panduan pengunaannya ada disitu…
    terima kasih

  30. rony lim says:

    salam sejahtera ….nama saya rony lim dari JB….ada dengar banyak cerita berkenaan teras kelor ….ada kah pemakai -nya rasa ‘panas’ ?? saya ingin beli untuk anak saya dan saya sendiri….ada tak pantang nya ? …bila nak pakai, tangan kiri atau kanan ?….saya sekarang ada 2 cincin raja kayu ….bolih kah sesiapa bagi maklumat raja kayu ini…..sekian terima kasih…..

    • Mohd Shah says:

      Rony Lim,
      Saya masih ada tinggal sikit lagi teras kelo kuning raja(tkkr)asli yg punya khasiat menjangkau dik akal fikiran kita,sebab semuanya atas izin tuhan juga.Ramai yg telah memberitahu saya akan nikmat dann hikmatnya.kalau nak tahu cerita yg jelas yg telah banyak mengalami peristiwa2 pelik dan akhirnya dapat diselesaikan dgn cepat ,cuba lawati web sahabat kita ini..http://www.blogduniamistik1001.com .Ramai sahabat dari pelbagai bangsa yg telah memilikinya daripada saya.Semuanya mengatakan mendapat khasiat yg sangat berguna.Teras kelo ini adalah ketua segala kayu dan amat sukar ditemui sekarang.Jika Rony berminat …sms saya 0133008588..Shah..hanya tinggal sedikit saja lagi utk dimaharkan.Tkasih

  31. Mohd Shah says:

    Salam sejahtera kpd sahabat2 semua,
    Kpda yg telah memiliki Tkkr ini saya mengucapkan syabas dan tahniah…!
    Segala kebaikan dan khasiat tkkr ini semuanya datang dari Tuhan dan tkkr hanyalah asbab sahaja atas ikhtiar kita sebagai manusia kalam.
    Terima ksih…masih ada sedikit lagi.!!!..siapa cepat dia lah dapat.Pada pandangan saya tkkr ini amat sukar dijumpai atau ditemui lagi kecuali izin Allah swt sahaja..

  32. Donna says:

    Are you open to a link exchange of some type? Perhaps possibly I can write an article for you?
    No worries if you don’t want to.

    • Mohd Shah says:

      Donna, can…U can write an article and i hope everybody know that tkkr( teras kelo kuning raja) is is better for human being life..

  33. AJAK says:

    SAYA MEMILIKI TERAS KELO GEMUGGAL ASLI- TENGGELAM AIR DAN KALIS ASID- BERMINAT HUBUNGI SAYA 0175937696- SEBUTKAN MAHARNYA

  34. wowwwwww…… semua duk jual ratus2 ek muahahahahhahhaahazzzz……….. meh lawati FB group den insya allah akan dapat yg maharnya amat termurah dari yg disebut diatas ni ha……….

    https://www.facebook.com/groups/permata.teras/

  35. wyd69 says:

    0139965677 rm30 je raja kayu ..teras mungal

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s