Batu Marjan

Batu Marjan atau dikalangan orang Melayu dikenaki Batu Karang Laut. Asal Usul batu Marjan ni adalah daripada darah-darah yang terpercik dari tubuh badan bala tentera firaun ketika Nabi Musa A.S menutup belahan laut dengan tongkatnya. Maka tenggelamlah bala tentera firaun yang mengejar nabi Musa A.S kedalam laut sambil tercedera terkena senjata, karang-karang dan batu batuan yang terdapat di laut laut. Setelah beberapa ratus tahun peristiwa itu mereka yang terpercik membeku dan membentuk batu yang bewarna darah dan mempunyai tekstur-tekstur pelik dalam urat-urat batu tersebut seperti urat-urat manusia dan berbagai kalimah.

About these ads

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Batu Marjan

  1. pakcikli00 says:

    Asalamualaikum

    Batu Marjan bukan lah batu sebenar nya.Dia adalah buah Hidupan Laut yang melebihi 40 meter dalam.Bila sampai ke darat,buah ini mengeras serupa batu.Banyak khasiat Marjan.Dan bolih di dapati dari Warna merah,hijau,kuning dan merah – info Tok Syeikh.

  2. saya ada marjan sebiji

  3. norsam says:

    apakah khasiat batu marjan

  4. kamal says:

    batu marjan sangat bagusīš‘ bg mana cara nya pesan

  5. Aku punya batu dari pencari emas, sebagai ciri ada emas. Batu apa itu?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s