Geliga Semut



Geliga semut biasanya di ketemui di tempat semut bersarang seperti didalam beg, pakaian yang lama disimpan dan dicelah timbunan kayu dan semak. Biasanya semut akan datang kepada sesiapa yang menyimpan geliga ini ditubuh badannya. Jika batu geliga tersebut pula diletak diatas lidah beberapa minit ia akan melekat seperti gam dan mengalami sesuatu rasa yang luar biasa.

Ada pihak yang mendakwa geliga semut ini boleh membiak. Geliga semut ini biasanya disimpan didalam bekas berserta dengan beras atau padi atau dimandikan dengan madu atau air embun. Bagaimana pun cara menyimpan setiap jenis geliga bergantunglah kepada alamat yang diperolehi setelah kita memilikinya.

Banyak pihak yang menyatakan mereka yang memiliki geliga semut biasanya murah rezeki.

About these ads

Perihal Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to Geliga Semut

  1. Sofajane says:

    Assalamualaikum…

    PakcikliOO… Mkg btu yg saya miliki 2 geliga semut, dalamnya ada 3 jalur berbentuk V… Dari segi alamat stelah memiliki geliga tersebut sy x pasti lak sebab dah setahun sy memilikinya… sebelum ni x terbuka hati nak siarkan pada para peminat batu dan para sahabat yg arif tetang batu untuk di komenterkan… baru2 ni jee terbuka hati emailkan pada Wali Qudus dan Tuan Karimon…

    Wassalam…

  2. ekmal says:

    assalamualaikum

    dimana nak cari geliga semut ini ya tolong lah bagitau saya pun nak jugak kalu beli mahal

  3. Muhammad says:

    Asmualaikm, d mna kta, ble mnjumpa he?


    Sent on a phone using T9space.com

  4. Roy says:

    Ada yg nak beli ke geliga semut?SMS 0192677616

  5. merlin says:

    salam en, le sy beli spasang RM50, klu le msj ja sy 0128946653 TQ.

  6. muhammad asyraf bin abdullah says:

    assalamualaikum,

    Saya ada jumpa batu yang dikerumuni semut tapi tidak tahu adakah ianya geliga atau pun bukan….
    Untuk pengetahuan,batu tersebut selalu berubah warna mengikut suhu keadaan,sebagai contoh:- waktu panas – warna macam batu biasa(putih),waktu dingin/terkena air – warna bertukar kepada kaca(pandangan boleh menembusi batu tersebut)…..apakah batu geliga semut boleh jadi macam situasi tadi?

  7. 3as says:

    Murah rezeki! Jodoh, maut n rezeki itu ditangan Allah SWT..

  8. Hasli Hamad says:

    Saya ada geliga semut dekat 1000 biji da….

  9. syarul nizam says:

    Kebyakan syirik org dipercyakan benda gini .. kalian2 semua tdak thu sbenar mksud syirik, simpan jelah x sesuai allah beri rezeki nunjuk menunjuk.. Kwn aku ada geliga smut jga,bulan lepas org byar 60k dlam diam2.. Tok disiar jual beli lgunih. Satu lg klu main siar mcm nih kebyokan org kata penipu bsar.zaman skarang mcm2 blh buat.sedar la bro ‘idup lawan mati..pkir la skit. Sory bro nasihat skit.. Tepuk dala tnya iman.. Assalmkum..

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s