Koleksi Terpilih Batu Permata Cincin Tok Syeikh

Tok Syeikh berkata
11 Ogos 2010 pada 11.55p08

Asalam mualaikum !!!.Dalam koleksi Cincin saya,saya sangat suka sekali dengan satu cincin dari Batu Delima Sri Langka.Batu Deima yang asli,memang bolih berubah WARNA,jika tuan pemakai nya dalam bahaya.Dan memang berlaku pada saya…satu hari,warna cincin saya ini KUSAM,saya dapat Firasat,memang saya akan terlibat dengan kemalangan jalanraya !!!.Jadi saya pun berdoa pada Allah swt,mohon perlindungan dari nya.Pada hari kemalangan tersebut,ianya berlaku juga kerna TAKDIR telah tertulis di LOH MAHFUZ.Untuk mengelakan Bala ini,saya sentiasa berdoa….maka terjadi lah apa yang Allah swt takdir kan…tetapi hanya sedikit saja KEMALANGAN ITU,CUMA KERETA SAYA ROSAK SEDIKIT SAHAJA.Walaupun bagitu,motosikal yang laggar kereta saya,penunggang nya patah kaki !!!apa nak di buat kan beliau yang langgar saya !!!.Dalam bab ini saya dapat satu kesimpulan dan pelajaran :

1.Batu Delima,jika kita dalam di datangi bala..akan berubah warna,ini sebagaimana yang di beritahu olih Pakar Pakar batu dan….memang BENAR.

2.Bala yang tertulis di Loh Mahfus…bolih di tolak,dengan doa kita,dan ini benar sebagaimana yang di khabar kan olih Alim Ulama kita…AL HAMDULILAH SELAMAT.

3.Jika kena juga Bala itu…setelah kita berdoa,ianya tidak merbahaya kan kita….SYUKOR KU KEPADA ALLAH..

Bukan lah bermakna jika kita memakai sesuatu barang,kita terus tidak kena bala atau ujian…ujian tetap kena kerana telah tertulis di AZALI lagi,tetapi dengan doa dan “iktiar” kita,malapetaka itu kena juga tapi mungkin tidak merbahaya atau terus tidak kena !!!.Itu Hak Allah swt,kita sebagai hambanya kena minta pertolongan dari DIA !!!.

Asalam mualikum Semua !!!.

KHASIAT BATU PERMATA DALAM PERUBATAN

1.Kurang Darah…….. Marjan

2.Asma/Lelah ….. Ambar,Cat Eye,Malactine

3.Masaalah Limpa….. Jade,Jasper dan Bloodstone

4.Pendarahan….. Hamamatite,Rock Crystal,Nilam

5.Masaalah Darah ….. Kecubong

6.Broncitis….. Pyrite,Kecubong Jarum mas

7.Kanser….. Smokey Quarts

9.Tekanan/Stress….. Garnet,Lapis,Lazuli,Smokey Quarts

10.Sakit Kepala…… Lapis,Lazuli

11.Sukar Tidor/Isomania…… Kecubong

12.Malaria….. Amber

13.Resdung ….. Pyrite

14.Kekejangan ….. Haematite

15.Ulser ….. Onyx

16.Luka ….. Carnalian

17.Sengatan Bisa Ular/serangga….. Batu Besi Leleh

18.Masaalah Kulit ….. Obsidian,Kecubung Hitam

19.Masaalah Usus ….. Yellow Jasper,Beryl

20.Hilang Deria Rasa ….. Topaz

21.Paru Paru ….. Pyrite

22.Masaalah Telinga ….. Akik,Ornyx

23.Jangkitan Penyakit/kuman ….. Amber,kecubong,Zamrud,Opal

24.Batuk….. Marjan

25.Tyroid…… Aquamarine,Marjan

26.Osteroporosis…… Amazonite,Marjan

27.Masaalah Saraf….. Calcedony

28.Sembelit…… Moon Stone

29.Hilang Ingatan ….. Jasper.

Dan banyak lagi penyakit Manusia dapat di hilang kan atau di kurang kan jika kita memakai Batu Permata untuk tujuan Perubatan.Sebanyak 137 jenis penyakit lagi. Saya tulis ini yang BESAR BESAR sahaja !!!.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Koleksi Terpilih Batu Permata Cincin Tok Syeikh

  1. firdaus says:

    salam… saya hamba Allah yg yg ingin memilki 3 drpd jnis batu delima yg d terangakan iaitu Delima Ambar,ptrite& kecubong. bagaimana utk saya memiliki batu2 tersebut.

  2. puteri says:

    saya juga teringin untuk memiliki batu delima/geliga tersebut. bagaimanakah caranya an biarlah ia direstui oleh Allah dan pemiliknya..

  3. fendi says:

    jika saya ingin menjalankan perniagaan didalam emas dan sistem kewangan,batu manakah paling LAYAK untuk digunakan sebagai medium tenaga sebagai penarik.

  4. qhaizen says:

    batu mestika laut ape yg bagusnya

  5. Diamondheart says:

    Menarik menarik saya suka cara tok syeikh buat iklan sb letak hrga dan nyatakn khasiatnya skli. Salam.

  6. shaari says:

    saya memiliki batu jarum emas yg diperolehi dr alam ghaib.. saya ingin mengetahui khasiat dan cara penjagaannya. trima kasih

  7. alpen says:

    bagus pak, saya juga punya amber bongkahan beraneka warna, terima kasih

Tinggalkan Jawapan

