Cincin termahal di dunia

HONG KONG, Cina – Berlian Merah Muda 5 karat ‘Vivid Pink’ telah terjual dengan harga US$ 10.8 juta (HKD $ 74M) di Pusat Lelong Perhiasan Hong Kong dan mencatat Rekod Dunia baru untuk Berlian Termahal di dunia (per karat).

Harga ini memecahkan Rekod Guinness sebelumnya, set 15 tahun lalu di Genewa untuk 19,66 karat batu yang dijual dengan harga US$ 7,4 juta.Permata merah muda itu ditawar pada harga US$ 2,2 juta per karat dan merupakan harga tertinggi yang pernah dibayarkan.

“Belum ada Batu Berlian yang pernah terjual dengan harga US$ 2 juta per karat, kata Francois Curiel, pemilik Christie’s Eropa.

‘Vivid Pink’ sebutan Berlian Merah Muda itu, adalah sebuah Batu Berlian Merah Muda 5 karat dan Diapit oleh 2 Berlian Putih milik Kedai Perhiasan elit Graff, yang dimiliki oleh Jutawan Inggris, Laurence Graff.

About these ads

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Cincin termahal di dunia

  1. achmad says:

    batu batu nya mirip kayak yg pernah ane buang tuh, dmna letak mahalnya yah… (“_’)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s