Replika sampan cengal pakcikli00

Sebenarnya maseh banyak lagi koleksi kayu yang saya miliki. Bagaimanapun kebanyakan koleksi ini dalam bentuk separuh siap, sekadar untuk mudah di pindahkan dari hutan dan disimpan. Saya bercadang untuk menyediakan sebuah website khusus mengenai koleksi kayu kayan saya apabila siap disusun didalam studio (ruang pamiran). Buat masa ini disebelah teratak yang dibina sebagai bengkel mengukir kayu kayan tersebut terdapat stor kayu lama bermutu tinggi hasil daripada kayu kayan Istana dan mahligai lama yang diruntuh, nilai pasaran kayu tersebut buat masa ini adalah berjuta juta ringgit.

Jika kayu yang membina istana lama pun boleh dijual berjuta juta ringgit bayangkanlah ukiran teras kayu cengal, seutas tasbih kayu di Karimon’s Blog pun harganya beratus dan beribu ringgit.

Replika sampan cengal diatas adalah untuk digunakan sebagai tempat mandi (seperti mandi sampan) untuk mencuci tubuh badan mereka yang sudah tidak boleh belayar atau mudah karam. Tapi replika perahu cengal dalam gambar diatas maseh belum siap lagi.

Kalau takut bermandi peluh
jangan belayar dengan perahu
jikalau bini sering mengeluh
jangan saja buat tak tahu

Maksudnya kena asah anunya.

About these ads

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s