Batu dari Bulan



Kurator dari Rijksmuseum Armsterdam yang menjalankan kajian ke atas seketul batu bulan bernilai RM 1,759,560.65 dan telah berjaya menarik berpuluh ribu pelawat setiap tahun rupa-rupanya hanyalah fosil kayu.

Xanda van Gelder yang menjalankan kajian berkenaan berkata,bagaimanapun,pihak muzium akan terus menyimpan batu berkenaan sebagai rujukan.

“ini satu kisah menarik dengan pelbagai soalan yang masih belum terjawab dan kita boleh ketawa” .katanya.

Batu berkenaan diberikan kepada bekas pemimpin Belanda,Willem Dress semasa pengembaraan Apollo 11 oleh Neil Armstrong,Michael Collins dan Edwin ‘Buzz’ Aldrin sempena misi bulan mereka 50 tahun lalu.

Mantan Duta Amerika Syarikat ke Belanda, J.William Middendorf telah menyampaikan batu berkenaan kepada Dress dan kemudian batu berkenaan didermakan kepada Rijksmuseum selepas kematiannya pada 1998.

Pentadbiran Aeronautik dan angkasa lepas kebangsaan (NASA) telah memberikan batu bulan kepada lebih 100 buah Negara yang mereka lawati sekitar tahun 1969 dan 1970.

Kedutaan AS di The Hague sedang menjalankan penyiasatan mengenai perkara berkenaan.]

Banyak pengajaran yang dapat kita perolehi dari petikan artikel di atas! Diantaranya ialah janganlah kita mudah menerima bulat-bulat apa yang diberikan atau apa yang dikatakan oleh negara barat / penjajah kerana tidak semuanya itu adalah benar.

Kita hendaklah selalu berfikir dan selidiki dengan teliti sesuatu perkara itu, semoga kebenaran akan terserlah jua akhirnya!

Catatan sejarah dunia manusia yang kononnya angkasawan US sudah berjaya menjejakkan kaki ke bulan pada 20 Julai 1969 dengan Kapal Angkasa Apollo II perlu diubah semula!Ini adalah satu penipuan besar kepada sejarah dan ketamadunan manusia!Ini adalah satu lawak jenaka terhebat sepanjang zaman!

Sumber:

http://sangtawal.blogspot.com/

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s