Teras hantu kelapa jantan

Pokok kelapa jika ditebang dan yang telah mati, kebanyakkannya pokok tersebut akan mereput sehingga ke bahagian Akar Umbinya..tetapi Teras Kelapa ini telah Berusia Lebih dari 100 Tahun dimana pokok Kelapa ini telah ditebang Lebih daripada 20 tahun..tetapi teras akar Umbinya masih berkeadaan begitu Baik sekali..dan tidak pula mereput..

Sekali Imbas rupanya seakan Akar Pokok Nibung..dua kali pandang dah macam akar bertam, tiga kali pandang dah macam-macam la pulak dalam Ingatan..tetapi inilah Teras Kelapa yang telah melalui berbagai jenis Cuaca dan masih Bertahan..Mengikut Petua Orang tua-tua dahulu kala, Teras Pokok Kelapa Memiliki Khasiat Daya Tahan (ada yang merujuk kepada Kebal)..Kerezekian, Wibawa, Serbaguna dan Berbagai lagi kiranya jika digabungkan dengan Teras-teras yang seiringan dengan Khasiatnya..wallahu…agak ramai yang tidak tahu akan khasiat yang dimiliki Oleh Teras Kelapa… termasuklah aku…. Info -http://alamallah.blogspot.com/2010/03/teras-kelapa.html ( Sahabat ku yang dikasehi Waliqudus )

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Teras hantu kelapa jantan

  1. ungkallazi says:

    teras hantu kelapa jantan??mcm kontol je..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s