Buaya Tembaga Melaka

MELAKA – Seorang petani terperanjat apabila menemui seekor buaya tembaga yang sedang mengeram di kawasan belukar berhampiran Sungai Putat di sini semalam.

Gui Ah Seng, 64, berkata, dia terserempak dengan buaya tersebut ketika membersihkan kebun sayurnya berdekatan belukar berkenaan kira-kira pukul 2 petang kelmarin.

“Saya mulanya mendengar bunyi menderam dalam satu kawasan belukar dan selepas diperiksa didapati seekor buaya sedang mengangakan mulut. Saya yang ketakutan terus melarikan diri.

“Saya datang ke belukar ini sekali lagi pada pukul 8 pagi tadi (semalam) dan melihat buaya ini masih berada di sini lalu menghubungi Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) untuk meminta pertolongan menangkap buaya,” ceritanya ketika ditemui di sini semalam.

Ah Seng berkata, dia bimbang buaya itu akan membahayakan keselamatan para pemancing yang sering menjadikan Sungai Putat sebagai lokasi memancing.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s