Kepala Burung Nagasari

Ukiran kepala burung ini saya beri nama Nagasari berdasarkan mimpi sebelum saya menemuinya. Kepala burung ini adalah dari akar pokok kayu cengal batu yang saya gali daripada dalam tanah berdasarkan mimpi tersebut. Ukuran ukiran ini adalah lebih kurang 2 kaki X 4 kaki. Peliknya mengenai ukiran ini sejak saya perolehi terlalu banyak burung yang berkeliaran dan membuat sarang disekeling teratak bengkel ukiran saya tempat ia disimpan. Sering diwaktu keheningan malam ukiran kayu ini bersiul siul mendendangkan irama lagu yang mengusik jiwa.

Gambar ini tersangkut didalam setor ukiran saya pada penel tingkap rumah kayu lama. Diatas Ukiran kepala burung tersebut adalah teras kayu cengal emas yang belum siap lagi diukir untuk dijadikan papan tanda.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

