Pokok Tampu

Intri Pokok Tampu tampu ini saya kirimkan khusus untuk Sahabat saya yang dikasehi Tuan Daus. pokok Tampu ini mungkin jarang diambil peduli jika kita ketemui kerana tidak banyak kepentingannya pada kehidupan kita hari ini. Pada zaman dahulu Pohon Tampu ini sangat terkenal kepada Pandai Kayu yang membuat sarung senjata separti golok, parang, keris dan sebagainya. Getah pohon tampu di gunakan sebagai gam untuk mencantumkan kayu dan gerah bijinya sebagai gam untuk mencabut bulu ketiak atau kemaluan.

Tuan Daus adalah seorang pengusaha permata kayu ditanah air sangat memerlukan pengetahuan mengenai getah tampu ini untuk dijadikan gam, kerana selama ini beliau hanya mengunakan Gam cap Gajah, kuda dan unta untuk mencantumkan batu cincinnya. Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai pokok Tampu ini bolehlah kita kongsikan bersama untuk membantu Tuan Daus menjadi saudagar cincin permata kayu suatu hari nanti.

Sesiapa yang ingin mengenali Tuan Daus lebih dekat lagi bolehlah melayari weblonya menerusi pautan dibawah ini.

http://akuinginbelajarlagitolonglahaku.blogspot.com/

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s