Teras kayu bulang

Teras Kayu Bulang boleh di jadikan kalung, permata cincin dan tasbih kerana ia tidak mudah retak dan pecah, Teras kayu ini adalah perisai kepada gangguan makhluk halus.

Pokok bulang yang tumbuh liar di tepian kampung dan hutan suatu masa dulu kini telah kian pupus malahan pengetahuan mengenainya pun telah kian pupus.

Di zaman dahulu kayu ini sangat terkenal sebagai kayu yang digunakan untuk membuat sangkar atau jebak burung kerana sifatnya yang tidak mudah retak,liat dan ringan. Selain dari itu kayu ini sering juga digunakan untuk membuat sarung golok dan parang. Buah bulang yang bulat berbentuk guli digunakan oleh kanak kanak zaman dahulu sebagai peluru lastik.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s