Sihir Pelalau

Tujuan sihir pelalau ini ialah untuk menghalang pesakit dari mencari rezeki samada di tempat kerja/pejabat atau premis perniagaan, rezeki dari segi perkahwinan atau rezeki dari segi maju dalam pembelanjaraan. Semua usaha untuk mencari rezeki-rezeki ini terhalang tanpa sebab yang munasabah.

Sihir pelalau sering dilakukan pada premis tempat kerja atau premis perniagaan yang boleh menyebabkan perniagaan ditutup kerana kerugian atau tidak ada pelanggan membeli atau berurusan. Ada juga sihir pelalau untuk membuat anak-anak lalai dalam pelajaran dan akhirnya tidak lulus peperiksaan atau berhenti sekolah. Terdapat sihir pelalau untuk menghalang pesakit untuk berkahwin atau bertunang.
Jenis-jenis atau Punca Penyakit

Ada 4 jenis sihir pelalau atau sihir penghalang:

1. Sihir pelalau perniagaan

2. Sihir pelalau perkerjaan

3. Sihir pelalau pembelanjaran

4. Sihir pelalau perkahwinan / pertunangan

Sihir pelalau ini biasanya menggunakan kaedah makhluk halus iaitu jin. Sihir pelalau perniagaan selalunya akan menggunakan makhluk halus untuk menjaga atau menghalang premis perniagaan dari pelangan-pelangan. Jin-jin ini lah yang diperintahkan oleh tuan punya bomoh untuk mengelirukan pelanggan yang hendak datang ketempat premis perniaggan itu.

Penulis sudah banyak merawati pesakit-pesakit yang mengalami sihir pelalau ini dan kebanyakkan dari mereka dihinggapi jin dalam tubuh dan otak mereka. Jin-jin ini lah yang mempengaruhi dan menguasai pemikiran dan perasaan persakit supaya berkelakuan seperti malas, bingung, emosi gelisah dan resah, pemikiran tidak fokus, mengantuk yang berlanjutan, sakit seluruh badan, panas baran, selalu marah-marah tanpa sebab (mood swing), dan dll.

A. Sintom penderitaan dan halangan untuk sihir pelalau perniagaan:

1. Pelanggan seolah-olah tidak nampak kedai atau premis perniagaan yang berkenaan, atau pun nampak, tetapi seperti tidak perasan.

2. Tempat perniagaan tidak ada daya tarikan.

3. Sihir pelalau yang dikenakan pada kedai makanan boleh menyebabkan makanan yang dihidangkan cepat basi atau rosak, biarpun baru dimasak.

4. Pelanggan sakit perut selepas makan dari kedai makanan itu.

5. Pesakit atau tuan punya perniagaan itu akan merasa tidak bersemangat untuk berniaga, mengantuk yang bersangatan, malas, rasa takut, gelisah dan sakit badan, tetapi semua penderitaan dan perasaan yang dialami akan hilang, pulih seperti sediakala sebaik-baik sahaja melangkah keluar dari kedai.

B. Sintom penderitaan dan halangan untuk sihir pelalau pekerjaan:

1. Pesakit rasa malas di pejabat, mengantuk yang berlarutan, resah dan gelisah di tempat kerja hingga tidak fokus dalam mengerjakan tugas-tugas di pejabat.

2. Malas dan tidak berminat untuk pergi kerja, kadang-kadang sesat tidak jumpa tempat kerja atau pejabat, fikiran runsing dan tidak dapat melaksanakan kerja dengan betul, dan akhir sekali terpaksa di buang kerja oleh majikan atau berhenti bekerja (resign).

3. Tidak disenangi oleh kawan-kawan di tempat kerja manakala pegawai atasan nya sering mencari kesalahan nya.

4. Produktiviti perkerjaan merosot dan pesakit mempunyai moral yang rendah untuk bekerja.

C. Sintom penderitaan dan halangan untuk sihir pelalau pembelajaran:

1. Anak-anak yang sedang belajar dengan tiba-tiba akan menjadi pelupa, tidak mahu pergi sekolah lalu berhenti, padahal sebelum ini dia merupakan pelajar yang baik dan rajin.

2. Anak-anak akan menjadi leka dan tidak fokus dalam pelajaran nya dan akhir sekali tidak mahu ke sekolah.

3. Mula malas melakukan ibadah seperti sembahyang fardhu, mengaji Quran, dan sebagai nya.

4. Anak itu lama kelamaan terdorong untuk melakukan kejahatan seperti mengambil dadah, minum arak, berzina, dll.

D. Sintom penderitaan dan halangan untuk sihir pelalau penghalang perkahwinan:

1. Hilang keinginan atau terkunci nafsu untuk berkahwin yang membuatkan seseorang itu tidak bertemu jodoh selagi kekuatan sihir itu ada di dalam badan nya.

2. Sihir ini boleh membuat pesakit murung, tidak bermaya, pendiam dan menyendiri.

3. Menyebabkan halangan untuk meneruskan pertunangan atau perkahwinan. Contohnya pihak perempuan akan menolak peminangan pihak lelaki tanpa sebab, atau rombongan peminangan dihalang datang dengan berlakunya kemalangan, atau memutuskan tarikh pertunangan atau perkahwinan walaupun telah di persetujui terlebih dahulu. Semuanya berlaku tanpa sebab yang jelas, atau ada sebab tetapi terlalu kecil untuk dijadikan alasan.

4. Berlaku pertengkaran dan pergaduhan selepas saja bertunang atau berkahwin, sedangkan sebelum bertunang atau berkahwin, mereka samat sayang menyayangi. Ramai pasangan yang datang berjumpa dengan penulis mengadu berkenaan hal ini telah berlaku di dalam diri mereka.

CARA RAWATAN PERUBATAN SYIFA’ AL-HIDAYAH:

1. Jin-jin dan/atau sihir-sihir didalam tubuh badan hendaklah dikeluarkan melalui cara batin oleh penulis (dengan izan Allah s.w.t) dan pesakit hendaklah datang berjumpa dengan penulis untuk rawatan.

2. Membaca ayat-ayat Al-Quran khusus untuk sakit ini serta mohon doa kepada Allah s.w.t untuk sembuh dari penyakit ini. Pesakit perlu berjumpa dengan penulis untuk mendapatkan ayat-ayat Al-Quran untuk sihir ini.

3. Minum air mineral yg di tawar dan berdoa kepada Allah s.w.t. untuk memohon sembuh dari penyakit yang dihadapi.

4. Kadangkala penulis perlu pergi ke premis perniagaan atau pejabat untuk membersihkan premis / pejabat itu atau membinasakan makhluk-makhluk yang berada disitu.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to Sihir Pelalau

  1. Samsul berkata:

    assalamualaikum tuan,

    saya samsul, dari putrajaya. orang tua saya berasal dari p.pinang. bapa saya pencen dan berpindah ke taman perpaduan pada tahun 1983 dan masih menetap di sana. kiranya, saya orang taman perpaduan lah.

    saya amat meminati kisah kawasan sebelah sini ( ipoh ke tg rambutan ) pertama kali ketika kawasan kebun cina di bersihkan dan orang berpesta mengutip ikan pada tahun 1996 untuk projek sunway.

    sejak kecil, saya kagum dengan pergunungan batu kapur di dari kolam air panas tambun hingga ke ampang. saya sering mendengar misteri yang menyelubungi, dan setiap kali ke sekolah di ipoh, saya mesti menatap gunung-gunung ini satu persatu.

    pada tahun 1996, selepas kebun-kebun cina dibersihkan saya dapati terdapat banyak petak-petak seakan-akan bendang yang jelas kelihatan dari jalan besar dan saya syak, kawasan ini merupakan sawah padi satu ketika dahulu.

    saya juga syak bahawa kawasan ini adalah kampung orang melayu sebelum diduduki orang cina (saya rasa saki baki komunis) yang kemudiannya membela ikan di petak-petak tersebut, membela babi dan menanam limau.

    cuma 15 tahun kemudian, hari ini, saya membaca sebuah buku mengenai lembah kinta. dan saya mula mengenali Tok Lembang.

    Saya juga mula dapat tahu bahawa kawasan air panas tersebut dahulunya dipanggi Bendang Ayer Hangat.

    Saya juga baru dapat tahu Datuk Panglima Kinta ke 5, pernah tinggal dikawasan tersebut sebelum hilang ke gunung datuk di bawa bunian.

    saya rasa telahan saya semakin hari semakin betul.

    banyak lagi saya ingin tahu dari tuan.

    kalau ada kelapangan, saya ingin bertemu tuan.

    kerana saya ingin menulis skrip filem mengenai Datuk Panglima Kinta ke 5, Ngah Ghafar.

    terima kasih

    salam hormat
    samsul.
    sfbm78@gmail.com

  2. saya pn mempunyai gejala yg di sebutkan

  3. lina berkata:

    PUSAT JAGAAN KANAK2 SAYA TELAH DI TABUR KEMENYAN. SETELAH ITU PERNIAGAAN SAYA SEMAKIN MEROSOT. SAYA MERASA KELIRU ADAKAH INI AKIBAT DARI PERBUATAN ITU ATAU SEBALIKNYA.

  4. Amirullah berkata:

    Salam,

    Saya seorang pekerja di sektor pembuatan. Saya sudah bekerja hampir 8 tahun di tempat sekarang. Baru2 nih saya telah di potong gaji sebanyak Rm300. Bolehkah saya berjumpa dgn tuan agar dapatlah kiranya saya memohon tunjuk ajar dan nasihat agar saya beroleh keyakinan utk meneruskan pekerjaan saya sekarang kerana saya bimbang ada unsur lain juga yg menjadi penyebab menurunnye prestasi saya.

  5. mohamad sofi berkata:

    bagaimana saya ingin berjumpa untuk perubatan

    • Mohamad Nafi Bin Mohd Nazeer berkata:

      saya selalu terhalang dalam urus niaga hingga mengkecewakan saya apabila urus niaga tak menjadi

  6. ariffin bin ngarip berkata:

    saya mengalami corak penghidupan yg boleh dikatakan sebagai gagal…banyak perkara yang saya lakukan untuk soal rezeki x menjadi..malah saya kini telah mengalami keruntuhan rumahtangga….jika saya memerlukan jawapan kepada permasalahan saya dan rawatan bolehkah saya berjumpa dgn tuan…bolehkah saya tahu di mana patut saya berjumpa tuan…anggaran kos rawatan jika terpaksa dan berapa lama rawatan perlu dilakukan jika benar2 saya punya masalah yg melibatkan jin..

  7. suhanya berkata:

    salam sejahtera tuan.. saya seorang pelajat tahun akhir bagi kursus kebudayaan dan kesenian melayu. saya terlibat dalam pembuatan tesis dan saya tertarik dengan dengan blog tuan mengenai sihir pelalau. saya berharap dapat berjumpa serta lebih mengenali mengenai sihir pelalau termasuk temuramah tuanl.. harap tuan dapat membalas.
    sekian terima kasih..

  8. Mohamad Nafi Hj Mohd Nazeer berkata:

    Asalamualaikum wrt wbt,
    Tuan saya mohon pertolongan agar dapat di pulihkan semangat anak saya, harap dapat beralamat dan no tel boleh saya hubungi.

  9. Azli Mohd Khalid berkata:

    Assalammualaikum . Berkaitan dengan sihir pelalalu, saya ada seorang anak lelaki yang dulunya adalah seorang pelajar di MRSM Pasir Salak. Sejak kebelakangan ini saya lihat dia tidak berminat langsung pada pelajarannya. Telah tidak bersembahyang dan tidak memperdulikan kata-kata nasihat dari sesiapaa saha termasuk saya dan ibunya. Beliau akan menduduki peperiksaan SPM tahun ini (2012) Adakah anak saya telah terkena sihir pelalau. Bagaimana untuk mengubatinya. Beliau juga amat berselera makan dikedai Restoran Kari Kepala ikan yang dikatakan menggunakan pelaris. Apa pandngan tuan, Wassalam.

  10. Azli Bin Mohd Khalid berkata:

    Minta tolong deletekan komen saya pada 6 Julai 2012 dari laman web anda. TQ

Tinggalkan komen