Batu Serai

BATU SERAI hanya diperolehi daripada pokok serai kampung yang berbunga atau pada tumbuhan-tumbuhan yang mengeluarkan bunga seakan bunga padi. Untuk makluman semua, pokok serai adalah tumbuhan yang amat sukar untuk mengeluarkan bunga dan pokok serai yang mengeluarkan bunga amat sukar dan jarang-jarang untuk ditemui. Jika ditemui pokok serai berbunga, untuk mengambil batu-batu yang terdapat dibahagian bawah perdu pokok serai tersebut memerlukan kaedah dan cara-cara yang tertentu dan hanya orang-orang yang arif dengannya saja yang berjaya mendapatkan batu serai. Terdapat pelbagai jenis warna yang biasa didapati seperti warna merah, kuning, warna jernih, biru,hijau dan unggu.

Kelebihan dan keistimewaan batu serai dimata umum ialah untuk pemanis dan pelaris.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Batu Serai

  1. azahan berkata:

    salam…azhan ni..saya ade satu soalan,macamana cara kite nk ambik batu serai nie../////??////???????cowi komen

  2. ris pwer berkata:

    saya ada pokok serai berbunga.tepi tak tahu macamana nak ambil batu serai tersabut?tolong tunjukkan hamba ini?

  3. anti snoring berkata:

    you are in point of fact a good webmaster. The site loading speed is incredible.
    It sort of feels that you’re doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a fantastic activity in this subject!

Tinggalkan komen