Rahsia Kandungan Minyak Pengaseh

Memang terdapat banyak jenis minyak pengasih dan ada kalanya kita sendiri keliru yang mana satu kah yang dikira ampuh,selalunya yang senonim ialah minyak dagu dan cenuai.Setiap pembuatan minyak pengasih ini memerlukan bahan lalu diberikan campuran minyak didalamnya.Tiga bahan utama sering digunakan iaitu dari tumbuhan,haiwan,dan manusia.

Dari tumbuhan adalah pohon2 cenuai,akar peringat,cekoi,bunga serai wangi,senduduk putih,bulu perindu,buluh perindu,beberapa jenis bunga dan berbagai lagi.

Dari sumber haiwan pula mani gajah,ikan tempel,ular cintamani,tenggiling,belangkas,kongkang,kerbau liar,kerbau betina,lam dan berbagai lagi,sementara itu dari sumber manusia,minyak dari dagu,air mani,darah dan kotoran.Ini adalah sebahagian dari bahan2 yang sering digunakan.Terdapat dua jenis penyediaan iaitu secara hitam dan putih.

Apakah minyak jenis pengasih ini kekuatannya pada bahan bahan atau pada jampi mentera serapah doa atau pada bahan yang digunakan?. Ada pendapat yang mengatakan ianya boleh bertindak bersendirian kerana sememangnya begitulah hukum alam.Cenuai misalnya dikatakan kalau diolah tanpa jampi mentera ianya tetap berkesan tetapi kesannya tidak sebaik yang diberikan jampi mentera.

Pendapat lain pula mengatakan setiap sesuatu itu mempunyai ritual atau cara yang tertentu bagi menghasilkan sesuatu yang lebih efektif atau ampuh.cara2 serta tatasusila perlu diikuti kerana itu adalah budaya dari dahulu lagi.Lagi pun ini menunjukkan kita menghargai sesuatu itu.Adat pemulaan seperti tatacara mengambilnya dengan permohonan keizinan atau bersandoi diikuti dengan persiapan pengisian yang keperluan minyak,pembahagian cenuai,tapakannya,menjemurnya pada bulan purnama, mengembunkannya, pengisian jampi dan mentera,ini semuanya membuat minyak tersebut lebih mantap dan berkesan.Ritual ini juga dilakukan jika membuat minyak dagu yang disertai dengan pemilihan mangsa,malam atau hari hari tertentu dipilih, persiapan pembakaran dan dikuti dengan jampi serapah dan pelbagai lagi. Apakah hanya dengan mengambil minyak dari dagu dapat memberi kesan yang terbaik ?. Sesuatu yang diberi jampi dan mentera bertindak kepada dua cara secara alami dan bantuan khadam atau semangat yang dipuja. Akibat dari pemakaian minyak ini ianya membangkit satu daya penarik atau aura kepada sipemakai.

Pelbagai jenis minyak pula dapat dihasilkan dengan pelbagai jenis campuran dari tumbuhan dan binatang,cara ini memerlukan ritual yang agak berlainan kerana ianya melibatkan dua unsur yang berbeza dan pembuatannya agak merumitkan.Soalannya apakah kesannya ampuh?Apakah dua unsur ini boleh digabungkan?. Terdapat dua pendapat ada yang mengatakan boleh dan ampuh dan ada yang mengatakan tidak. Tetapi setakat yang saya ketahui dan lihat memang terdapat kesannya. Pantang larang didalam sesuatu pengunaan minyak ini juga perlu diambil perhatian untuk mengekalkan keampuhan minyak tersebut. Maka buat sementara setakat ini saja info yang dapat saya berikan dan saya silakan pendapat orang lain juga.

Info Tuan Rahim.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Rahsia Kandungan Minyak Pengaseh

  1. Pingback: kiriman blog yang paling banyak dibaca pada 30/12/2010. « neutral

  2. ROJAK says:

    memang tipu pun. sudahlah jangan jadi pervert sangat sampai sanggup membodohkan diri percaya dengan minyak pengasih.

  3. ariff says:

    keberhasilannya hanya dengan izin ALLAH…alhamdulillah sy menggunakan minyak buluh perindu kekasih sy datang semula pada sy dengan alasan telalu rindu..doa yang biasa sy pakai”ya allah jika ada keberkatan pada minyak ini kau jadikanlah sidia merindui aku lahaulawalaquwwabillah” serah pada ALLAH yang penting usaha…tapi ingagt jangn buat maksiat

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s